Jak wypromować dobrego artystę

Sztuka posiada tyle lat, ile lat ma ludzkość. Pierwszymi przejawami sztuki zostały malowidła na ścianach jaskiń. Współczesne malarstwo tez korzysta z tego nośnika. Priorytetowo artyści młodzi, chcący zilustrować się światu i mający pozwolenie na malowanie na ścianach korzystają z tego sposobu. Niekiedy takie ścienne malarstwo jest sposobem na uatrakcyjnienie wizerunku miasta. I sposobem na promocje młodego malarza. Młode malarstwo promuje się tez inaczej. Zazwyczaj organizuje się aukcje młodej sztuki. W znaczącej liczbie sytuacji zysk ze dystrybucji takich prac zasila konta akcji charytatywnych. Wyłącznie mały procent wędruje do kieszeni malarza. Jednak dla niego nie to jest istotne. Młody artysta woli się przede wszystkim pokazać. Pragnie żeby ludzie wiedzieli, że tu, blisko nich tworzy taki aktualnie malarz.

Wypromowanie czegokolwiek nie jest sprawą łatwą. Tym bardziej jeżeli już na rynku, w danej dziedzinie, jest duża rywalizacja. Także wypromowanie młodego artysty nie jest sprawa najprostszą. Szybciej wypromuje się artysta, który przykładowo pochodzi z rodziny malarskiej albo artystycznej. Posiadając koneksje i znajomości, może promować się korzystając z pomocy cenionego już na rynku malarza. Sposobem na to może być wykorzystanie jego wystawy obrazów, gdy to można przeprowadzić jednocześnie aukcje młodej sztuki. W tym przypadku aukcje dzieł młodego, początkującego w środowisku malarza. Malarz renomowany na 100 procent już swoim nazwiskiem przyciągnie wielu amatorów sztuki. Możliwe, że w gronie nich będzie ktoś, kto wyjątkowo zainteresuje się twórczością młodego malarza. Aukcje młodej sztuki odszukać można także w Internecie. Internet pozwala pokazania się sporej liczbie odbiorów.