Wydatki na reklamę firmy

Ile może kosztować reklama firmy? Wszystko zależy od tego, jakie działania w tym zakresie się podejmuje i jaki cennik ma agencja, która zajmuje się działaniami promocyjnymi na rzecz firmy. To w zasadniczym stopniu determinuje to, jakie koszty ponosi się na reklamę. Jeśli reklama i promocja firmy odbywa się przy pomocy drukowanych ulotek, katalogów produktowych czy gadżetów reklamowych, to nakłady na nią nie są aż tak pokaźne.



Zdecydowanie inaczej wygląda sytuacja, kiedy w grę wchodzą kampanie reklamowe na rzecz telewizji czy Internetu. Gdy w grę wchodzi reklama telewizyjna, to może kosztować dużo już samo jej opracowanie. Więcej koszty zwiększają się, gdy firma sobie zażyczy, aby w reklamie wystąpił ktoś rozpoznawalny. Takie osoby są w stanie wpłynąć na wizerunek firmy w pozytywnym stanu, dlatego znane i szanowane osoby częstokroć zaprasza się do tego, ażeby wzięły udział w kampanii reklamowej. Samo zaproszenie nie wystarczy, bo za udział w reklamie w każdym momencie trzeba zapłacić. Nie są to małe pieniądze. O ile reklamę firmy powierza się znanej i cenionej na rynku agencji reklamowej, to jej cennik także może być nieco wyższy. Ta agencja reklamowa, która uchodzi za prestiżową, w każdej sytuacji będzie miała wyższe ceny. Natomiast w znaczącej liczbie sytuacji efekty jej pracy są lepsze i dlatego firmy nie oszczędzają na takich wydatkach. Wolą wydać pieniądze na współpracę z dobrą agencją, bo ta może zagwarantować im określone efekty. Marketing firmy kosztuje tym dodatkowo, im więcej działań w tym zakresie się podejmuje. Wiele firm na rozpowszechnienie i reklamę wydaje bardzo duże sumy.
Źródło: projekt graficzny.